Caminant per la literatura Catalana al barri de La Torrassa

Divendres 19 de desembre del 2014 vam gaudir d'una experiència i una ruta molt especial, al barri de la Torrassa de l'Hospitalet. Al matí, ens vam trobar 15 persones a la Ronda de la Torrassa, 105 -a la porta del Casal d'Entitats del barri-, per començar la Ruta "Caminant per la Literatura Catalana".

Alumnes adultes del Punt Òmnia JIS-ARRELS aprenents d'Informàtica i alumnes joves de l'IES Margarida Xirgu, de l'assignatura de literatura catalana, vam viure un especial recorregut pel barri, a través de les vivències i memòries personals lligades a textos de literatura en català seleccionats per a l'ocasió.

La Ruta va tenir 5 parades al barri: la primera, a la Ronda de la Torrassa on l'Encarna Torralba ens va explicar el seu record lligat a un poema de Daniel Torralba. La segona parada, al carrer Holanda, amb l'Antònia Torrens recordant-nos les antigues festes de Sant Joan al barri, tot llegint a Joan Maragall. La tercera parada, va ser a la mateixa Plaça Espanyola, amb la Marian Huesca recordant al poeta Miquel Martí i Pol. La quarta parada, de la mà de la Francina Aymerich llegint la cèlebre 'vaca cega' de Joan Maragall. I finalment, aquesta ruta tan especial va finalitzar a la biblioteca Tecla Sala amb la Regina Granel recordant la memòria de la seva mare treballant a l'antiga fàbrica, amb la lectura del poema Elionor d'en Martí i Pol.

L'experiència va concloure amb un intercanvi d'impressions entre les persones participants i caminants de la Ruta, amb una valoració molt positiva, agraïments i sobretot, moltes gràcies de continuar!

Per cert, si voleu veure els vídeos de la Ruta, podeu entrar a: