Projectes

Informació sobre els projectes de l'Associació ARA

8M Dia de la Dona 2022

Com ahir, avui i demà…

Les dones ens cuidem, ens celebrem, ens reivindiquem, ens manifestem.

Ens volem vives, alegres i sobiranes. Ens volem feministes.

I juntes ens celebrem invencibles.

La nostra veu i els nostres cossos lluiten ballant per un món lliure de masclismes, odi i opressors de tota mena.

Taller per a famílies de transició de la educació primària a la secundària.

Des de l’Associació ARA, la setmana passada, vam realitzar un espai educatiu amb famílies del IES Eduard Fontserè de L’Hospitalet de Llobregat.

La sessió va ser organitzada pel programa Instituts Oberts de l’Associació JAPÎ. Aquest programa el que vol és disminuir el tant per cent d’abandonament escolar dels nois i les noies a través de diversos objectius com per exemple vincular més les famílies al centre educatiu o fer del centre escolar un espai més enllà de l’educació formal.

És per això que es va plantejar el taller de transició de primària a secundària, per tal de donar resposta a les famílies sobre inquietuds que tenien al voltant d’aquesta nova etapa per als seus fills i filles, que és la ESO.

Durant el taller es van abordar els canvis propis de la etapa de l’adolescència remarcant que cada noi i noia té el seu propi ritme. Les Famílies van poder empatitzar amb els sentiments i interessos dels seus fills i filles a través d’una visualització sobre que era important per a ells i elles en l’edat dels seus fills i filles. Vam treballar com millorar la comunicació a casa facilitant algunes eines a les famílies, vam parlar de límits de la importància de les amistats. Les famílies van poder resoldre alguns dubtes concrets i es van quedar amb ganes de més i de seguir treballant nous temes ja que va ser un petit tastet.

5 Anys del Pacte Local per l'Educació de L'Hospitalet
Participem a l’acte de revisió dels 5 primers anys de la implementació del Pacte per l’Educació de L’Hospitalet en el Teatre Joventut. Els objectius del Pacte Local per l’Educació son:

-Garantir el dret a una educació de qualitat per a tota la ciutadania des d’un model de ciutat educadora
-Fomentar la igualtat d’oportunitats per a totes les persones
-Promoure la convivència entre la ciutadania

De les 155 accions que es van aprovar, se n’han iniciat 132, 20 accions no s’han iniciat i 3 accions han estat desestimades. Seguirem vetllant per una educació en xarxa i de qualitat.
Enxarxades: mòbil, TV i cordes

Amb part de les dones sàvies de l’espai Enxarxades-Amb Veu i Nom de Dona, aquest dimarts vam estar debatent al Punt Òmnia Jis-Arrels, sobre els continguts a Internet i la utilitat dels videotutorials, mentre barrejàvem tecles i pantalles, amb la corda i els pinzells. També vam filmar el nostre videotutorial-reportatge, que publicarem al canal dels Tastets.

Programa de Garantia Juvenil de Catalunya

El Servei d’Ocupació de Catalunya ha atorgat una subvenció destinada a incentivar la contractació en pràctiques de persones joves beneficiàries del Programa de Garantia Juvenil de Catalunya a la nostra entitat. Aquest programa és una iniciativa europea que pretén facilitar l'accés dels i les joves al mercat de treball.

En concret, el dia 30 de novembre es va incorporar una persona a l’equip de l’entitat per a realitzar funcions de tècnica d’acompanyament a la inserció realitzant entrevistes individuals i accions grupals.

Pàgina 1 de 4