Dona Interconecta´t

DONA INTERCONNECT@'T!
Beneficiàries: 45

Introducció

El projecte Dona Interconnecta't duu a terme tallers formatius TIC (Tecnologies de la Informació i de la Comunicació) adreçats a grups de dones de la comunitat local, on la meitat de les seves components són d'origen migrant. Valorant la repercussió que les formacions TIC tenen en els grups de dones, s'ha prioritzat aquest tipus de formació dotant-la d'una necessària perspectiva de gènere. Cal aprofitar els espais de trobada i de convivència existents per a treballar la integració de les dones dins de la seva comunitat veïnal, apostant per elles com a corretja transmissora per a les seves famílies ja que són les principals agents transformadores del seu entorn.
Resultats
Els resultats immediats del projecte han passat per l'adquisició d'una formació avançada en TIC i Web 2.0, amb la corresponent capacitació tecnològica i millora de la seva empleabilitat. Tanmateix, el fet de vincular el lleure amb les TIC ha fomentat la seva autoestima, autonomia i ha accelerat el seu procés d'empoderament, tant personal com col•lectiu. Cal destacar en l'edició del Dona Interconnect@'t del 2010, l'impuls al sorgiment de dones mentores, líders sorgides de la pròpia comunitat, que multipliquen l'impacte i visibilitat del projecte.