Monogràfic

No estàs sol davant les drogues.

Curs d’estratègies d’actuació des dels Serveis de joventut per a la prevenció de les drogodependències en joves.

Durant aquest mes de novembre hem compartit un espai de reflexió sobre el fenomen de les drogues i les joves amb tècniques de joventut de diferents municipis de la província de Barcelona.
Hem pogut reflexionar  i revisar les motxilles que totes portem, tornar la vista enrere i veure quina informació ens va servir i quina no..
Hem parlat de gènere, de consum, de no consum, d’aspectes legals, de com arribar a la jove, de com fer-la subjecte, de l’escolta activa, del tipus d’acompanyament... Hem vist campanyes, materials, vídeos, i hem vivenciat dinàmiques que utilitzem amb les joves per baixar continguts.
Hem compartit un espai de 10 hores en el que hem compartit visions i eines que utilitzem amb les joves. Ha estat un plaer fer aquesta xarxa.

monogràfic autoestimaAquest dissabte 24 de Novembre, ARA va organitzar la VI Edició del MONOGRÀFIC L'ABORDATGE SOCIO-COMUNITARI DELS TRASTORNS DEL COMPORTAMENT ALIMENTARI. Adreçat a professionals que estan treballant amb joves tant en l'àmbit formal com el no formal.

Monogràfic

MONOGRÀFIC. L’ABORDATGE SOCIO-COMUNITARI DELS TRASTORNS DEL COMPORTAMENT ALIMENTARI

Beneficiaris/àries: 23

El monogràfic: Abordatge socio-comunitari dels trastorns del comportament alimentari forma  professionals i futurs/es professionals que estiguin en contacte amb joves realitzant una tasca educativa, tant en l’educació formal com no formal. L’objectiu és dotar-los d’eines per abordar la prevenció dels trastorns del comportament alimentari. El marc teòric  d’actuació és l’educació per a la salut entesa d’una manera global i positiva i posant èmfasi en el treball de les habilitats personals i socials.

Creiem que és important formar i poder facilitar eines a aquests/aquestes educadors/es per tal que puguin afrontar el seu treball diari amb els i les joves amb més recursos teòrics i metodològics.

Resultats

El monogràfic ha tingut una durada de 20 hores repartides en 4 sessions. S’han treballat diferents aspectes dins l’abordatge socio-comunitari dels trastorns del comportament alimentari:
Conceptes i prevenció dels trastorns del comportament alimentari; Adolescència; Nutrició; Publicitat i cos; Estratègies de prevenció.

Han participat 19 persones en la formació i en general han valorat amb una puntuació molt alta tant la formació rebuda com la seva utilitat en un futur. Per part de les 4 formadores dir que el grau d’interès i motivació del grup ha estat molt alt i es coincideix amb la sensació d’haver  compartit un espai d’intercanvi d’experiències molt valuós en el que l’aprenentatge ha estat bidireccional.